dimecres, 20 de març del 2013

LARUS AUDOUINII I CLAMATOR GLANDARIUS.

17/03/2013. ARROSSARS DE BELLCAIRE.




17/03/2013 Gavina corsa (Larus audouinii).
Arrossars de Bellcaire.

Avui arribo una mica més tard, no massa però. M’aixeco amb força son. Deu ser per la matinada d’ahir. Ruc que sóc.

Avui no fa ni de bon tros tant de fred com ahir. El termòmetre marca 11º. Avui deixaré el cotxe prop del camp de polo i aniré fins a les basses envoltades de canyís on vaig aixecar les Alopochen (em sembla que se’ls hi quedarà el nom: les basses de les Alopochen i el més fotut és que trobo les Alopochen força lletges). Hi aniré per entre els erms i arrossars per veure si hi trobo Becadells i amb sort algun de sord.

Només arribar i mentre m’acosto on vull aparcar, obro la finestreta del cotxe. Els primers ocells que sento són Pinsans (Fringilla coelebs). D’un pal en surt volant un mascle de Bitxac comú (Saxicola torquatus). Sento un Xoriguer comú (Falco tinnunculus) i algunes Cornelles (Corvus corone). Dels matolls que tanquen el camp m’arriben reclams de Pardal xarrec (Passer montanus).

Només arribar munto el telescopi per escombrar la bassa on vàrem veure les Xivites (Tringa ochropus) ahir. Bingo !!. Avui, però, n’hi ha 8. I un Grasset de muntanya (Anthus spinoletta). Sembla que el dia pinta bé, de moment. Deu fer 10 minuts que corro per aquí i ja he tret força espècies. A veure si no es gira el dia.

Des d’aquí faig una escombrada per les torres elèctriques i arbres i hi veig més de 4 Aligots comuns (Buteo buteo).

Travesso un petit canal per un pont per entrar ens uns erms que tenen una molt bona pinta per a Anthus. Aixeco un parell de Tords comuns (Turdus philomelos). Cap al lluny veig passar volant la femella d’Arpella (Circus aeroginosus). Però d’ Anthus ni una en aquest camp. Passo un altre canal petit per entrar en una altre erm. Del canyís que creix en tot aquest petit canal, a la meva dreta, en surt volant un mascle de Bitxac comú (Saxicola torquata) per aturar-se uns metres més enllà.

Em miro el canal. Te un aspecte molt bo per a Porzana. (Faig un incís. Si seguiu el meu bloc, haureu vist que tinc com una fixació amb Anthus i Porzana. El xungo és que de Porzanas no n’acabo veient ni una i d’ Anthus els habituals). Però res de res.

El dia havia començat força prometedor però ara m’estic morint d’avorriment. Tret d’un altre Grasset de muntanya i alguns Gavians argentats en la llunyania, res de res.

Em vaig acostant a uns arrossars colgats d’aigua i amb les restes vegetals de la collita anterior que tenen molt bona fila per a Becadells. Aixeco els binocles i faig una escombrada. No en veig cap ni un. Tinc la sensació de que estic molt i molt espès. I segueixo fins al costat mateix d’un d’aquests arrossars.

Ara munto el telescopi. Segur que si hi són els trec. Poso el zoom a x20 i escombro de dreta a esquerra. Res. X40 i de esquerra a dreta. Tampoc. Res. Ara si, segur. X60 i altra vegada de dreta a esquerra. En veig el doble que abans. Abans no he vist res, ara res de res. Agafo el trípode i el telescopi i me’ls carrego a l’espatlla i començo a caminar pel costat de l’arrossar.

Quan porto 10 passes comencen a sortir, tu diràs, Becadells (Gallinago gallinago) de darrera de cada resta vegetal. Fins a tres estols. Entre uns i altres 18 exemplars. Penso que estic hiper-mega-super espès i que m’hagués agradat fer-los-hi una foto. Un altre dia serà, espero.

Arribo a les basses cobertes de canyís i em rep un Trist (Cisticola juncidis). Coincideix amb el meu estat d’ànim. Més enllà veig uns quants Cruixidells (Emberiza calandra).

Torno cap el cotxe per la pista que porta del camp de polo a la recta de Bellcaire. Sento un reclam de gavià que no és el de Gavià argentat. Penso en Gavina corsa i aixeco els binocles per veure aquells parell de Larus que volen per sobre i una mica endavant d’on sóc jo. Res. Són Gavians argentats, però torno a sentir el reclam estrany. Busco d’altres Larus que volin però totes les que veig són argentats. Quan penso que el que reclamava ja deu haver marxat, el torno a sentir. Aquest cop ja no porto els binocles davant els ulls i en el camp hi veig una gavina sola. Alarma, alarma !. El meu cervell m’envia un missatge: si hi ha un gavina sola te l’has de mirar.

Aixeco els binocles. Toma !!. L’has trobat. Gavina corsa (Larus audouinii). I està prou relaxada per provar de fer-li algunes fotos. Llàstima que bufa vent i el cutrescòping tremola tot. Al final aconsegueixo fer tres o quatre fotos un pèl desenfocades però acceptables (crec).


17/03/2013 Gavina corsa (Larus audouinii).
Arrossars de Bellcaire.


17/03/2013 Gavina corsa (Larus audouinii).
Arrossars de Bellcaire.

Ja que tinc el telescopi muntat miro el mas enrunat. Hi veig 2 Gralles (Corvus monedula) i una parell de Cornelles.

Ja es va fent l’hora de marxar i vaig cap el cotxe. A prop d’on l’he deixat hi ha uns salzes. Allà trec la Mallerenga carbonera (Parus major). I a la meva dreta sento el Cucut reial (Clamator glandarius).

Al final, amb el Cucut reial i la Gavina corsa el matí ha sigut positiu.

LLISTAT DE ESPÈCIES:
16/03/2013. Arrossars de Bellcaire - Sobrestany. De 6:45 8:45 a hores.
Anas platyrhynchos; Phasianus colchicus 1 exemplar mascle; Phalacrocorax carbo, 1 exemplar; Bubulcus ibis; Ardea cinerea; Circus aeroginosus, 1 femella adulta; Buteo buteo, més de 4  exemplars; Falco tinnunculus, aprox. 2 exemplars; Burhinus oedicnemus 1 exemplar; Tringa ochropus 8 exemplars; Gallinago gallinago, aproximadament 18 exemplars; Larus michahellis; Larus audoinii, 1 exemplar; Columba livia domestica; Columba palumbus; Streptopelia decaocto; Clamator glandarius, 1 exemplar; Picus viridis; Galerida cristata; Alauda arvensis; Anthus spinoletta; Anthus pratensis; Motacilla alba, 1 exemplar; Erithacus rubecula; Saxicola torquatus, 2 exemplars mascles; Turdus merula; Cisticola juncidis; Cettia cetti; Parus major; Pica pica; Corvus monedula, 2 exemplars; Corvus corone; Sturnus vulgaris; Passer domesticus; Passer montanus; Fringilla coelebs; Carduelis carduelis; Carduelis chloris; Serinus serinus; Emberiza schoeniclus; Emberiza calandra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada